Nova acció del Club en el marc del projecte Tàndem

Divendres 3 Juny 2022

Celebracions del Dia Mundial del Medi Ambient

Els coordinadors de Tàndem assisteixen, en el marc de les celebracions del Dia Mundial del Medi Ambient, a una acció de conservació dels Espais Naturals del delta del Llobregat organitzada per l’Autoritat Portuària de Barcelona

El divendres 3 de juny, la Comunitat Portuària de Barcelona va organitzar una acció voluntària de conservació de la pineda de Can Camins. L’acció va consistir en la retirada de la vegetació exòtica invasora, contribuint d’aquesta manera a la preservació i conservació de l’espai natural del delta del Llobregat.

Un total de 20 empreses, algunes de les quals distingides amb la certificació EMAS ialtres amb l’ISO 14001, així com l’Autoritat Portuària de Barcelona i el Club EMAS es van adherir a aquesta iniciativa que va ser impulsada pel grup de treball de Medi Ambient del Consell Rector de la Comunitat Portuària.

Les empreses adherides, a part del Club EMAS, van ser: APM Terminals Barcelona, Autoterminal, Bunge, Cargill, CILSA , Exolum, Decal, Tradebe Port Barcelona, (Ecoimsa), Enagás, Ergransa, Hutchison Ports BEST, ICL Iberia-Tramer, Marina, Barcelona’92, Marina Port Vell, Portcemen, TEPSA, TMA, Tradebe Port Services, COSCO Shipping i Vopak Terquimsa.

La iniciativa, coordinada i dirigida pels tècnics del Consorci per a la Protecció i la Gestió dels Espais Naturals del Delta del Llobregat, va consistir en la retirada, i posterior eliminació en planta de compostatge, de la vegetació herbàcia exòtica que conviu amb la vegetació autòctona en el sotabosc de la pineda de Can Camins.

Aquest espai té un alt valor ambiental perquè és una de les últimes pinedes litorals sobre dunes amb bon estat de conservació que queden a Catalunya. L’acció pretén contribuir a la conservació d’aquest hàbitat tan valuós i ric en biodiversitat integrat en els Espais Naturals del Delta del Llobregat i catalogat d’interès comunitari prioritari per la Unió Europea.

Aquest és el segon any que es realitza una acció compartida entre les diferents organitzacions de la Comunitat Portuària i demostra la vocació de continuïtat d’aquesta celebració del Dia Mundial del Medi Ambient. L’any passat es van realitzar diverses accions de sensibilització simultànies adreçades als treballadors de les empreses del grup de treball de Medi Ambient del Consell Rector de la Comunitat Portuària.

Els coordinadors de Tàndem van participar i van fer difusió del projecte #tandemcat entre les empreses assistents per tal de trobar noves col·laboracions amb el món de les entitats ambientals del territori.

Més sobre...: dmma , tandem , port de barcelona , club emas , emas