Jornada Marketplace ambiental (Tàndem)

Divendres 16 Novembre 2012

El 16 novembre del 2012, al Jardí Botànic de Barcelona, va tenir lloc el primer Marketplace Ambiental del projecte tàndem. Aquesta jornada va ser el punt de trobada de tots els implicats en aquest projecte i un espai de coneixement i treball que va donar peu a la difusió de projectes i activitats, així com de les persones que els porten a terme.
La jornada va comptar amb més de 250 participants. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va obrir aquesta jornada que el Departament conjuntament amb el Club EMAS van portar a terme. Van participar a banda del conseller, el secretari de Medi Ambient, Enric Llebot, el director general d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom, Xavier López, la directora general de Polítiques Ambientals, Marta Subirats, el subdirector general del mateix departament, Josep Planas, i el President del Club EMAS, Martí Puig Ysern.
Durant el marketplace, es va realitzar una ponència inaugural a càrrec de Josep Santacreu, conseller delegat del DKV Assegurances i es van presentar exemples de col·laboracions ja realitzades o que s’estan duent a terme, com per exemple, un receptor d’ultrasons per detectar ratpenats que s'ha portat a terme en col·laboració per Galanthus, entitat dedicada a l'estudi i a la divulgació del medi ambient que duu a terme projectes relacionats amb l'estudi, conservació i divulgació dels ratpenats al nostre territori, el Museu de Ciències Naturals de Granollers, per la seva necessitat de recollir dades sobre la presència de ratpenats al territori sense haver de capturar els animals. Les dues entitats van posar-se en contacte amb una petita empresa de Cerdanyola del Vallès (Vallès Occidental) especialitzada principalment en aparells mèdics, Advancare, que va començar a desenvolupar l’any 2005 un receptor que capta els crits d'alta freqüència dels ratpenats i els converteix en audibles per fer-ne el seguiment. L’any següent, l’enginy ja es va posar a la venda. Després d’incorporar diferents millores, l’aparell s'està venent arreu, competeix amb empreses punteres a nivell mundial i ha rebut el reconeixement internacional gràcies a les experiències sobre el paper dels ratpenats en el control de plagues.
Un altre cas de relació profitosa presentat va ser el de l’Associació Ment i Salut La Muralla, que té el finançament a través de la Fundació Port Aventura, d’integració de col·lectius amb risc d’exclusió social. La Muralla, que agrupa persones amb malaltia mental i el seus familiars, ofereix un espai de creixement personal per a les persones amb malaltia mental -el Club Social-, i ofereix ajuda i suport als familiars. Una de les activitats que duu a terme és l’hort ecològic, situat a Vilaseca (Tarragonès), perquè els usuaris del Club Social puguin cultivar fruites i verdures ecològiques com a part de la teràpia. El marc d’aquest projecte s’inscriu en el desenvolupament de l’horticultura terapèutica, disciplina que considera que la vinculació de les persones amb un entorn natural i el treball amb les plantes i la terra té un benefici de benestar personal i millora les capacitats de relació, les actituds i el comportament amb l’entorn.
Posteriorment, es van obrir els diferents espais d'aquest Marketplace ambiental: espai fira, work cafè i espai àgora on es van presentar diferents projectes i iniciatives tant d'empreses com d'entitats ambientals per tal d'establir col·laboracions.
Pots trobar tota la informació sobre tàndem a www.tandem.cat

Recull fotogràfic de la jornada

Organitzen:

Amb el suport: