Acte lliurament Premis EMAS Catalunya 2023

Dijous, 23 de novembre, va tenir lloc, a l’Auditori del Districte Administratiu de la Generalitat de Catalunya l’acte de lliurament dels premis EMAS Catalunya 2023.

L’esdeveniment va comptar amb la presència de l’Honorable Sr. David Mascort , Conseller del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural la Generalitat de Catalunya, i la Presidenta del Club EMAS, Sra. Marta Escamilla  i va servir, com en anys anteriors, per reconèixer la tasca que les organitzacions EMAS duen a terme en pro del mediambient i de la qualitat ambiental. A més, va comptar amb la presència dels responsables de dues Direccions generals: Direcció general de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic i Direcció general de Polítiques Ambientals i Medi Natural.

Els candiadts als Premis EMAS Catalunya 2023 s’han pogut presentar a 4 categories de participació: millor declaració ambiental, millor acció d’implicació amb les parts interessades, millora del comportament ambiental i millor projecte en tàndem. El jurat d’aquests guardons ha estat conformat per persones rellevants del món del medi ambient, de l’empresa, del món acadèmic, de la comunicació i de la societat en general.

Els membres del jurat d’aquesta edició han estat:

• Mireia Boya,  Directora general de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya (Presidenta del jurat).
  • Marc Vilahur, Director general de Polítiques Ambientals i Medi Natural del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya.
  • Salvador Sedó, Secretari tècnic i responsable de desenvolupament sostenible de FOMENT del Treball Nacional.
  • Anna Sáez, Professora adjunta del departament d’operacions, informació i tecnologia d’IESE Bussiness School.
  • Laura Diéguez, tècnica de la Secretaria d’Acció Sindical i Transicions Justes de Comissions Obreres de Catalunya.
  • Cristina Arroyo, responsable d’instal·lacions i sostenibilitat d’URBASER, organització sòcia del Club EMAS i que ostenta una de les vocalies en la seva Junta Directiva.
  • I, Gemma Puig, comunicadora i presentadora de 3CAT en l’àmbit de la comunicació.

El jurat va avaluar un total de 27 candidatures en les 4 categories de participació.

En base als criteris de sostenibilitat i a les dades recollides durant el disseny i execució dels premis, s’ha preparat un breu informe amb les dades clau. En el mateix informe s’ha fet referència i difusió de la Guia per a organitzar esdeveniments sostenibles del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural.

S’ha fet el càlcul de les emissions dels trasllat de les persones assistents a l’esdeveniment i s’han compensat les emissions d’efecte d’hivernacle mitjançant el programa de l’Oficina Catalana del Canvi Climàtic.

Dades de l'acte