Acte lliurament Premis EMAS Catalunya 2011

A finals d’any hi ha una cita a Catalunya que les organitzacions EMAS esperen amb molt d’interès. Aquesta cita és el lliurament dels Premis EMAS Catalunya, on tot el col·lectiu EMAS té l’oportunitat de gaudir de la seva festa anual en el marc del lliurament d’aquests guardons. Aquest acte es aprofitat per intercanviar experiències, per conèixer els nous projectes que es presenten a aquests Premis, per explorar noves iniciatives i col·laboracions aprofitant la molta experiència acumulada que es reuneix en aquest esdeveniment i també, molt important, poder conèixer els responsables de l’administració catalana responsables d’EMAS i establir d’aquesta manera una relació més propera i cordial que facilita la tasca diària d’aquest col·lectiu.

Aquests premis, organitzats com cada any pel Club EMAS, amb el suport del Departament de Territori i Sostenibilitat, ja han arribat a la seva quarta edició i son un espai de referència tant per la seva organització, complint criteris de sostenibilitat, com per l’originalitat dels plantejaments en la presentació dels mateixos, amb l’objectiu que els assistents tinguin una percepció més d’espectacle que de lliurament clàssic de guardons. Amb aquest plantejament és més fàcil ajudar a fer visibles d’una manera agradable els millors projectes de l’any i la capacitat innovadora que aquestes organitzacions tenen per fer front a les problemàtiques ambientals que es presenten.

Amb aquesta finalitat, la vetllada va tenir lloc el 15 de desembre a les 7 de la tarda, a l’Aula Magna de la Casa Convalescència de Barcelona, una de les darreres obres del modernisme català projectada a finals del segle XIX per l’arquitecte Lluís Domènech i Montaner.

Cada any, aquest acte de lliurament de premis ha tingut un fil temàtic conductor, des del reciclatge del primer any 2008, passant pels “cuiners EMAS de la prevenció de residus” de l’any 2009, fins a la biodiversitat de la darrera edició del 2010. En aquest sentit, seguint amb la tradició, en l’edició d’aquest any 2011 el canvi climàtic i la qualitat de l’aire van ser el fils argumentals de la cerimònia.

La presentació de l’acte va estar a càrrec del conegut presentador i meteoròleg de la Televisió Catalana TV3, Francesc Mauri. Aquesta proposta va estar acompanyada de música en directe (piano, contrabaix, violi i percussió) i de la projecció de tres audiovisuals que posaven de manifest les dificultats que els nostre planeta està passant amb els efectes del canvi climàtic, i com aquesta situació es reversible amb l’acció coordinada de tots i amb la recepta de l’EMAS.
Com en edicions anteriors, el lliurament va ser presidit per l’Honorable Conseller del Departament de Territori i Sostenibilitat, el Sr. Lluis Recoder i Miralles, que s’estrenava en aquest acte després del canvi de govern de les darreres eleccions.
L’assistència va ser, com cada any, tot un èxit, més de 170 persones van voler assistir a aquest reconeixement de la tasca portada a terme per les empreses EMAS en pro del medi ambient i de la qualitat ambiental. En aquest sentit, aquest any 2011 ha estat un any important pel que respecta als nous registres ja que s’ha arribat a la xifra de 51 noves organitzacions EMAS.

A part de la presència del conseller també van assistir d’altres alts càrrecs de l’administració catalana com van ser la Directora de la Direcció General de Qualitat Ambiental del mateix departament, la senyora Assumpta Farran, el Director de l’Oficina Catalana del Canvi Climàtic, el Sr. Salvador Samitier així com el President del Club EMAS, el senyor Martí Puig i Ysern, entre d’altres personalitats.

President Club EMAS-Músics a l'acte (dreta)

Conseller de Territori i Sostenibilitat-Directora General de Qualitat Ambiental

Els premis d’aquest any van comptar amb la participació de 22 candidatures que es van poder presentar en 3 categories de participació: Millor declaració ambiental, millor acció d’implicació del personal i/o interacció amb les parts interessades, i millor implantació ambiental.
En el jurat que va avaluar les mateixes van participar persones rellevants del món del medi ambient, de l’empresa, del món acadèmic i de la societat en general.

La seva composició va ser:
  • Sra. Assumpta Farran, Directora de Qualitat Ambiental del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya (Presidenta del jurat)
  • Sr. Salvador Samitier, Director de l’Oficina Catalana del Canvi Climàtic.
  • Sra. Alba Cabañas, Directora del Departament de Medi Ambient de FOMENT de Treball.
  • Sr. Joan Rieradevall, Professor del Departament d’Enginyeria Química Investigador de l’ICTA UAB.
  • Sra. Sílvia Casellas, Experta en comunicació ambiental i Directora de Iternatura.
  • Sr. José Manuel Jurado, del Departament de Sostenibilitat - Secretaria d'acció sindical i política sectorial de CCOO de Catalunya.
  • I la Sra. Laia Giner, Responsable de Medi Ambient d’Adasa Sistemas, organització sòcia del Club EMAS i que ostenta una de les vocalies en la seva Junta Directiva.