Participació al Saló Internacional del Turisme de Catalunya (SITC 2013)

Del 19 al 21 d’abril a Barcelona es va celebrar, de nou, el Saló Internacional del Turisme de Catalunya, SITC 2013, on es va presentar una àmplia varietat de destinacions d’arreu del món www.saloturisme.com

Enguany aquest Saló va comptar amb un miler d’expositors que oferien des de destinacions de proximitat fins a destinacions d’arreu del món.

El Club EMAS, al igual que en edicions anteriors, va ser l’encarregat de promocionar les diferents eines oficials de gestió ambiental: EMAS, l’Etiqueta Ecològica de la Unió Europea (EeUE) i el Distintiu de garantia de qualitat ambiental (Dgqa).
Aquest projecte de promoció d’aquestes eines i de les organitzacions del sector turístic que les tenen implantades es porta a terme amb el suport del Departament de Territori i Sostenibilitat i la col·laboració de l’Agència Catalana de Turisme.

L’estand, A Catalunya, fes turisme sostenible! va ser el punt de trobada on conèixer:

• Les 87 activitats turístiques que disposen del registre EMAS a Catalunya
  • Les 15 empreses turístiques amb Etiqueta ecològica europea (Ecolabel)
  • Les 69 platges gestionades per municipis registrats amb EMAS, amb més de 57 km del nostre litoral.
  • Les 101 empreses turístiques que disposen del Distintiu de garantia de qualitat ambiental (Dgqa).
  • I els 4 parcs catalans adherits a la carta europea del turisme sostenible.

L’estand va estar obert a que aquestes organitzacions registrades exposessin materials de manera gratuïta, comptant amb informacions físiques de 17 d’aquests establiments.

També en el marc del SITC, l’Agència Catalana de Turisme va organitzar un Workshop, al Palau de Congressos de Fira de Barcelona, on el Club EMAS va assistir fent contactes amb diferents organitzacions del sector turístic amb l’objectiu de promocionar aquestes eines de gestió ambiental.
La jornada va esdevenir una plataforma de negoci i comercialització per incentivar noves oportunitats de col·laboració, estimular la creació de producte i facilitar el networking entre els assistents.

Accediu al llistat d'establiments turístics certificats a Catalunya

Recull fotogràfic

Amb el suport