Jornada EMAS al carrer 2009

El passat 5 de juny de 2009, aprofitant la celebració del Dia Mundial de Medi Ambient, el Club EMAS, amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona, va organitzar un acte de difusió de l’EMAS. Aquesta activitat que va tenir lloc al Parc de la Ciutadella de Barcelona durant tot el dia va donar a conèixer, al públic en general, què és l’EMAS i el que significa per a les diferents organitzacions que ho tenen implantat. La jornada va estar plantejada amb un caràcter festiu on a la carpa i espais annexos que es van habilitar per l’ocasió es van poder veure vídeos de difusió de l’EMAS i d’experiències de diferents organitzacions registrades. Així mateix, es van realitzar diferents tallers de jocs relacionats amb l’EMAS i amb bones pràctiques ambientals adreçats a la mainada i als escolars que van visitar l’espai. També es van repartir i regalar objectes i tríptics de promoció d’aquest registre europeu amb l’objectiu que cada vegada sigui més conegut i tingui més reconeixement entre la població.

Durant la jornada es van rebre més de 300 escolars dels diferents col·legis de Barcelona i de la seva àrea metropolitana així com públic de molts sectors i procedències que van voler conèixer de primera mà què és l’EMAS. Tots els assistents van rebre informació de com l’EMAS és una eina contrastada per a controlar i millorar els impactes ambientals de les organitzacions i per tant, avançar en la relació amb el seu entorn i amb el medi ambient. Durant la segona part del dia els tallers adreçats a la canalla van estar amenitzat per un pallasso que va fer les delícies dels grans i petits, intentant, junt amb les persones que dinamitzaven els diferents jocs, que des de molt joves es tingui consciència de la importància de cuidar el nostre entorn i de que moltes empreses ja ho fan, pot ser l’empresa en la que treballen els seus pares!

Des del Club EMAS es creu en aquesta línia de difusió i coneixement de l’EMAS ja que no només s’ha de donar a conèixer cap a sectors tècnics i empresarials, que també, sinó cap a tota la ciutadania, amb l’objectiu que aquest registre tingui un major coneixement entre tots i això suposi un reconeixement de l’esforç de les organitzacions que ho tenen implantat i les que segur properament ho faran per estar a l’avantguarda de la gestió ambiental.
Amb aquest projecte, que vol tenir continuitat en el temps, el Club EMAS vol expressar l’agraïment a tots els visitants que s’hi van apropar així com a totes i cadascuna de les persones que van participar en l’organització de l’acte (professionals, administració pública, organitzacions EMAS sòcies, etc, amb un agraïment especial a la tasca realitzada per l’organització Gràfiques Ortells S.L.).

Arxius utilitzats a la jornada:

Tríptic de difusió de la jornada

Pòsters de la jornada:

EMAS és una eina per a millorar la relació amb el nostre entorn
Vine a conèixer l'EMAS

Recull fotogràfic: