Creació grup de treball pel proper Workshop de riscos

Divendres 6 Febrer 2015

Nova jornada del Club EMAS

La nova versió de la norma ISO 14001 ha introduït com a novetat rellevant, el concepte de risc, i amb ell, la necessitat de gestionar-lo en el marc del sistema així com les amenaces i oportunitats que se’n poden derivar. Arrel d’això, el Club EMAS està organitzant el Workshop:

“Com identificar els riscos i gestionar les amenaces i oportunitats en el marc del Sistema de Gestió Ambiental – Casos pràctics”

Aquest Workshop serà obert i estarà adreçat a empreses i d’altres organitzacions que hagin implantat un sistema de gestió ambiental EMAS o ISO 14001 i té l’objectiu de facilitar a les organitzacions la transició als nous requeriments de la norma ISO 14001.

En aquest Workshop es treballarà:
  • Explorant els requisits relacionats amb la gestió del risc segons la nova versió de la norma ISO 14001.
  • Treballant diferents formes d’identificar els potencials riscos, basant-se en la experiència pràctica d’un grup d’empreses de diferents sectors i dimensions.
  • Estudiant diverses maneres de gestionar les amenaces i les oportunitats associats als riscos.
  • Promovent l’intercanvi de coneixement entre els participants a la jornada.
Per tal que el Workshop sigui pràctic i molt útil per a les empreses, el Club EMAS crearà un petit grup de treball composat per membres del Departament de Territori i Sostenibilitat (DTES) i responsables de medi ambient de les empreses sòcies del Club EMAS. Les empreses del Club s’escolliran entre diferents tipus d’organitzacions (industria i serveis) i de diferents dimensions (PIMEs i gran empresa).

El grup es preveu reunir a partir de la segona quinzena d’abril i desenvoluparà, en les sessions de treball, diferents formes d’identificar i gestionar els riscos en base als nous requisits de la norma ISO 14001 i a les eines disponibles en els seus sistemes de gestió ambiental. Cada participant escollirà la manera que millor s’adapti a la seva situació i realitat empresarial i farà una implantació pilot per tal de poder-la presentar posteriorment en el Workshop.

Organitza:

Amb el suport: