El Club EMAS ja ha iniciat la seva participació al projecte europeu EU-HCWM

Divendres 11 Juliol 2014

Desenvolupament d’un enfocament estandarditzat a nivell de la Unió Europea per a la formació i qualificació professional en gestió de residus sanitaris

Aquest projecte té la finalitat d’aconseguir un enfocament unificat per al desenvolupament d’estàndards nacionals d’ocupació així com de programes de formació professional relacionats amb la gestió dels residus sanitaris entre els membres de la Unió Europea, i vol aconseguir un nou marc de qualificació per a responsables de gestió de residus en centres sanitaris així com una plataforma on-line de formació on es puguin desenvolupar aquestes accions.

En aquest projecte europeu el Club EMAS participa com a partner a l’estat espanyol i forma part d’un equip de treball format per 12 organitzacions que representen 11 estats europeus.

El projecte, que té una durada de 3 anys (2014-2016), ha començat fent una avaluació dels actuals programes de formació professional dels estats membres de la Unió Europea representats pels partners del projecte i una avaluació dels elements i habilitats clau que ha de tenir el rol de responsable en la gestió de residus sanitaris. Aquesta avaluació el Club EMAS, en el cas espanyol, l’està portant a terme realitzant visites a diferents hospitals referència, tants públics com privats on, acompanyats pels responsables de la gestió dels residus sanitaris del centre, coneix la gestió específica de cada hospital així com els nivells de formació que tenen els professionals implicats.

Durant aquests primers mesos del projecte s’han realitzat ja visites a l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, l’Hospital Sant Joan de Déu, l’Hospital de Bellvitge, l’Hospital Germans Trias i Pujol i l’Hospital de Vic. En properes dates es continuaren aquestes visites a centres com l’Hospital de Palamós, l’Hospital Vall d’Hebron, i clíniques privades de Sant Sebastià i Tolosa al Pais Basc i a Alcalà d'Henares a Madrid, entre d’altres.

Més informació sobre el projecte
Descarrega't la noticia

Aquest projecte ha estat finançat amb el suport de la Comissió Europea. Aquest lloc web és responsabilitat exclusiva del seu autor, i la Comissió no es fa responsable de l'ús que pugui fer de la informació continguda en el mateix.