Acte lliurament Premis EMAS Catalunya 2012

Dijous 4 Octubre 2012

Aquest acte, que en aquest 2012 celebra la seva 5ª edició,  va ser presidit per l’Hble. Conseller de Territori i Sostenibilitat, el Sr. Lluís Recoder i Miralles i es va dur a terme el dia 4 d'octubre de 2012, a les 19:30 hores, a l'Auditori CosmoCaixa Barcelona, c/ Isaac Newton, 26 de Barcelona

Com cada any, l’objectiu d’aquests premis va ser reconèixer la tasca portada a terme per les organitzacions EMAS així com l’esforç de tots els protagonistes que ho fan possible (direcció, treballadors, parts interessades, etc). És per això, que la invitació es va fer extensible a tots i cadascun d’ells. En aquest sentit, en aquesta cinquena edició es va donar la possibilitat, gracies a la cortesia de CosmoCaixa Barcelona, que els assistents puguessin tenir accés a les instal·lacions i exposicions temporals del museu de forma gratuïta abans de l’acte de lliurament de Premis.

Aquest lliurament va comptar amb l’assistència de més de 180 persones i va estar conduit pel Pere Renom, conegut presentador del pregrama Quèquicom de TV3. A part de la presència del conseller també van assistir la Directora de la Direcció General de Qualitat Ambiental del mateix departament, la senyora Assumpta Farran, el Subdirector General d'Informació i Educació Ambiemntal, el Sr. Josep Planas, i el President del Club EMAS, el senyor Martí Puig i Ysern, entre d’altres personalitats.

Presentador de l'acte, Pere Renom

Hble. Conseller de Territori i Sostenibilitat, Sr. Lluís Recoder

Directora General Qualitat Ambiental, Sra. Assumpta Farran

President Club EMAS, Sr. Martí Puig Ysern

Guanyadors:

Millor Declaració Ambiental:

• Delta Tecnic, S.A.

Millor implicació de les parts interessades:

• Terminal de Contenidors de Barcelona S.L. Amb el seu projecte “Pensa i actua en verd”. Projecte de implicació i formació dels seus treballadors en temes ambientals amb l’objectiu d’aconseguir una millor capacitació i sensibilització de cara a l’empresa i a la societat en general. Aquest projecte es desenvolupa amb diferents eines: accions formatives, creació de flashos ambientals, de panels informatius, creació i difusió d’un butlletí ambiental entre tots els treballadors i tot això coordinat per la creació d’una Comissió de medi ambient creada a l’efecte.

Millor implantació ambiental:

• GIRBAU, S.A. per les innovacions tecnològiques aportades en el disseny dels seus productes que han reduït el consum d’aigua i d’energia en els processos de bugaderia tant comercial com industrial i pel llançament de sistemes propis d’assecatge que redueixen el temps de cicle a 25’ enlloc dels 45’ de les màquines d’altres fabricants d’assecadores.

Altres mencions:

També es van lliurar uns reconeixements a les empreses que porten 10 anys amb EMAS a Catalunya i es va aprofitar també per lliurar, als nous registrats en EMAS al 2012, el corresponent certificat que ho acredita:

Llistat d’organitzacions amb 10 anys d’EMAS (2002-2012)

MINA PÚBLICA D'AIGÜES DE TERRASSA
UTE VILOMARA
PAUL HARTMANN, S.A.
Envases Plásticos del Ter S.A. (ENPLATER)
TAPONES Y ESPECIALIDADES DEL CORCHO, S.A.
DOW CHEMICAL IBERICA, S.L.
RENOLIT IBÉRICA, S.A.
CONSTRUCCIONES DECO, S.A.
CAMPOS 1925, S.A.
FONT GRAU, S.L.
CAMPING CAR, S.A.

Llistat d’organitzacions registrades EMAS l’any 2012:

MUSEU NACIONAL D'ART DE CATALUNYA (MNAC)
FUNDACIÓ JOAN MIRÓ
TURISVALL, S.L. (Hotel Alimara de Barcelona)
MITSUBISHI ELECTRIC EUROPE, B.V. Sucursal en España
VL TRANSPORT SANITARI
MEDITERRANEA BEACH & GOLF COMMUNITY
B. BRAUN MEDICAL, S.A.
B. BRAUN VETCARE, S.A.
B. BRAUN SURGICAL, S.A.
MUSEU DE MONTSERRAT
MUSEU ARTS SANTA MÒNICA
FCC ÁMBITO, S.A.
TRATAMIENTOS Y RECUPERACIONES INDUSTRIALES, S.A.
CONSTRUCCIONS GUARDIOLA, S.L.
AJUNTAMENT DE CASTELLAR DEL VALLÈS
COMPAÑIA LOGISTICA DE HIDROCARBUROS, CLH, S.A.
AJUNTAMENT DE VILANOVA DEL VALLÈS
ARBORA & AUSONIA, S.L.
CONSTRUCTORA DE CALAF, SAU
GEARBOX DEL PRAT, S.A.