Titols i resum a tot arreu
Data: 07/11/2017
Hora: 09 : 00
Duració: 1 Dies 4 Hores
Localització: Barcelona
Contacte: info@clubemas.cat
Telèfon: 933188058
Cost: Gratuita prèvia inscripció

El mes de setembre del 2015 es va aprovar una nova versió de la norma ISO 14001 i el passat agost del 2017 la Comissió Europea va aprovar les modificacions fetes als annexos I, II i III del Reglament EMAS (Reglament 2017/1505/UE de 28 d’agost pel qual es modifiquen els annexos I, II i III del Reglament CE//1221/2009) per tal de garantir la compatibilitat entre els dos estàndards i per donar resposta a les sol·licituds generades pels usuaris d’EMAS en relació amb determinats requisits tècnics del sistema d’ecogestió i auditoria de la UE.
Aquestes modificacions responen a una visió potenciada dels sistemes de gestió ambiental (SGA) com a eina estratègica per a l’empresa que li ha de permetre, sota el lideratge de la direcció, fer front als riscos i oportunitats i donar resposta a les necessitats i expectatives de parts interessades cada cop més atentes als resultats ambientals de l’organització. La revisió d’aquests dos estàndards també està orientada a fer front als reptes ambientals dels nostres temps, inclosos l’ús eficient dels recursos, el canvi climàtic i la pèrdua d’ecosistemes i de biodiversitat.
Aquests canvis requereixen un exercici d’adaptació per a aquelles organitzacions que desitgin mantenir la certificació ISO 14001 i/o el registre EMAS però sobretot, per aprofitar i desenvolupar el potencial que un sistema de gestió ambiental pot oferir a l’empresa.
La jornada vol facilitar el procés d’adaptació del SGA així com oferir una guia per aquelles organitzacions que tinguin intencions d’implantar un SGA:

• Presentar les novetats de la norma ISO 14001 i del Reglament EMAS i explicar el seu esperit i els aspectes tècnics des d’una perspectiva pràctica.
  • Presentar experiències d’adaptació del sistema de gestió ambiental amb exemples concrets d’eines del sistema.
  • Compartir l’experiència de les primeres auditories ja dutes a terme.
  • Resoldre dubtes sobre el procés d’adaptació.
  • Oferir la possibilitat d’intercanvi entre els assistents.
Programa (Descarregar programa)

9.00 h Lliurament d’acreditacions

9.30 h Benvinguda i introducció de la jornada
Mercè Rius i Serra, directora general de Qualitat Ambiental, Departament de Territori i Sostenibilitat