Titols i resum a tot arreu
Data: 15/05/2013
Hora: 09 : 30
Duració: 2 Hores
Localització: Arpa Design Centre (c/ Ribera 5, 08003 Barcelona)
Contacte: Estela Vera
Cost: gratuita
Més info...: Pàgina web de l'esdeveniment

Participa a la cinquena trobada empresarial sobre ecodisseny

BCD Barcelona Centre de Disseny, en col·laboració amb la Direcció General de Qualificació Ambiental del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, organitza una sèrie de trobades empresarials d’ecodisseny amb l’objectiu de marcar l’estratègia per a la integració dels aspectes ambientals a la indústria, d’acord amb les noves directrius marcades per la Comissió Europea i la Normativa de la Generalitat de Catalunya.
Com a primera fase, s’està duent a terme una anàlisi i una diagnosi sectorial de les empreses que ja utilitzen les eines de l’ecodisseny per tal d’oferir productes de baix impacte ambiental.
En aquest sentit, ja s'han portat a terme quatre trobades per als sectors de mobiliari, packaging, alimentari, il·luminació i tèxtil que han comptat amb la presència d’empreses com Escofet, Santa & Cole, Veritas, Danone, Espacio Solar i Teixidors, entre d’altres.

El proper 15 de maig, amb la participació del Club EMAS, se celebrarà la cinquena trobada empresarial, adreçada als socis del Club EMAS i als del Club d’Empreses BCD a l’Arpa Design Centre.

Per a aquesta ocasió, els socis experts en ecodisseny, provenint d’ambdós clubs, faran una sèrie de presentacions on ens explicaran les seves experiències, i parlaran de les similituds i diferències que han trobat entre el sistema EMAS i l’ecodisseny.
Tot seguit, per tal de traçar el mapa de la situació actual, les empreses, els estudis de disseny i les institucions membres dels clubs formaran una plataforma de debat on es farà una valoració de l'abast dels objectius que s'aconsegueixen tant a través de l'EMAS com a través de l'ecodisseny, tot fent una anàlisi dels punts en comú i les diferències en la seva metodologia i s'exploraran les oportunitats i les necessitats a l’hora d’implantar el procés d’ecodisseny als productes, i serveis, tot considerant l’ACV, els clients, els usuaris i els competidors en la seva estratègia. El debat serà ‘a petit comité’ i és obert a tots els assistents.
L’estructura de la sessió serà la següent:
  • Benvinguda
  • Presentacions “elevator pitch
  • Ronda de presentacions de la plataforma de debat
  • Debat
  • Conclusions i cloenda
A partir de les conclusions, es farà una valoració de les solucions i les barreres identificades, per tal de poder utilitzar-les com un instrument de demostració en la segona fase de l’estratègia del programa: la implementació. En aquesta fase, que tindrà lloc a l’Ecodesign Day el proper 18 de juny 2013, es faran trobades en format d’eco-networking amb empreses que encara no han integrat els criteris mediambientals en les seves pràctiques.

Data: 15 de maig de 2013
Horari: de 09.30 a 11.30 h.
Lloc: Arpa Design Centre (c/ Ribera 5, 08003 Barcelona)
Accés: exclusiu socis Club EMAS. Cal confirmar assistència enviant un email a ecodisseny@bcd.es
Més sobre...: BCD , club emas , jornades

Activitats previstes