Guanyadors i candidatures presentades premis EMAS 2009

A l’hora de tancar la recepció de candidatures, el jurat havia rebut 12 candidatures a la categoria de millor declaració ambiental (Adasa Sistemas, Aigües Ter Llobregat Col·legi d’Aparelladors i Arquitectes Tècnics i Enginyers d’Edificació de Barcelona, Consorci Hospitalari de Vic, Consorci Port Mataró, Ecomundis Editorial, Elastogran, Empresa Constructora Familiar (EMCOFA), Germans Canyet Sirgú, Kao Corporation, Menzolit Vitroplast i Port Segur Calafell); 5 candidatures a la categoria de millor acció d’implicació del personal i/o interacció amb les parts interessades externes (Càmping Botànic Bona Vista, Cemex España- Fàbrica d’Alcanar, Escola Virolai, Font Grau i Port Ginesta); i 4 candidatures a la categoria de millor implantació ambiental (Apli Paper, amb dues candidatures, Institut Català de la Salut i Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici.

Millor declaració Ambiental

El jurat va atorgar el Premi EMAS 2009 a la millor declaració Ambiental a Menzolit Vitroplast S.L. que va presentar una Declaració Ambiental en format butlletí de premsa, amb una impressió en blanc i negre, que capta l’atenció tant del lector tècnic com del no expert pel seu llenguatge i manera de presentar la informació ambiental.

Tanmateix, va considerar atorgar dues mencions especials a les organitzacions Consorci Hospitalari de Vic pel seu esforç a l’hora de fer visible la gestió ambiental en el sector sanitari i per la identificació dels seus interlocutors, i a Ecomundis Editorial S.L., per aconseguir fer atractius i comprensibles els continguts d’aquest document.

Millor acció d'implicació de les parts interessades

El Premi EMAS 2009 a la millor acció d’implicació de les parts interessades va ser per a Cemex España (Planta d’Alcanar) per la creació i desenvolupament de la seva “Comissió de Sostenibilitat” en la que hi participen parts interessades externes.

En aquesta categoria també es va considerar atorgar una menció especial a l’Escola Virolai, pel seu projecte d’implicació de l’alumnat en les tasques de gestió del sistema.

Millor implantació ambiental

I per últim, el Premi EMAS 2009 a la millor implantació ambiental es va atorgar a Apli Paper S.A., per la seva acció de reducció del consum elèctric en la seva planta de Barberà del Vallès mitjançant l’optimització del sistema d’enllumenat acompanyat per activitats de sensibilització.

10 anys a l'EMAS

El lliurament de guardons no va acabar aquí i també, al igual que l’any passat, es va aprofitar l’ocasió per lliurar un reconeixement a les organitzacions EMAS que porten 10 anys amb aquest registre. Aquestes van ser:

•Cargill SL Sociedad Unipersonal
•Hotel Samba
•Secciones Contínuas Técnicas S.A.
•Straw S.A.
•Siemens S.A. - Fàbrica de Cornellà-
•Elastic Berger S.A.
•Menzolit Vitroplast S.L.
•Bioibérica S.A.
•Grupo General Cable Sistemas S.A. (pels centres de Manlleu, Montcada i Reixac i Abrera)
•Cytec Surface Specialties Ibérica S.L.
•Hispavic Ibérica S.L. i Vinilis S.A.

Amb aquest objectiu de reconèixer l’esforç de les empreses per a contribuir en la millora del nostre entorn i com a novetat, aquest any la Direcció General de Qualitat Ambiental del DMAH va aprofitar l’acte per lliurar els corresponents certificats EMAS a les organitzacions registrades durant aquest any 2009 i així donar-li un major protagonisme al registre d’aquestes organitzacions. Han estat un total de 28 empreses que han decidit gestionar els seus impactes ambientals segons l’EMAS les que van participar de la festa sortint a l’escenari de “la Cuina dels EMAS” a rebre el corresponent certificat de la mà del Conseller, de la Directora General i del president del Club EMAS. Totes elles també van formar part activa de la vetllada convertint-se en els nous “cuiners” EMAS.

En relació a les diferents Declaracions ambientals presentades us convidem a consultar-les al web EMAS del Departament de Medi Ambient i Habitatge, o al web de cadascuna de les empreses que van presentar candidatura.